MENU
Post by News Day PRO

Readus la viaţă de niste copii, ARO este un 4X4 modern!

ARO a fost una din mărcile de succes ale românilor de dinainte de 1989. Prototipul are un motor de 2,4 litri cu 110 cai putere şi este mai greu cu o tonă decât modelul ARO 244, după care a lucrat echipa. Prototipul noului Aro a fost realizat de studenţi din fiare vechi şi din piese preluate de la alte maşini.

Un grup de studenți din cadrul Facultății de Mecanică au realizat conceptul unui vehicul off-road. Acesta a fost construit pe șasiul unui vechi Aro și se numește iAro Camarad. Proiectul mașinii de teren al studenților de la Mecanică, a început din 2013, când un grup de studenţi de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi din Iaşi au pus la cale un proiect pentru a reinventa ARO. Aceștia au depus eforturi de neimaginat să omologheze automobilul botezat iARO Camarad, iar realizarea lui s-a finalizat în 2018.

Istoria uzinei Aro începe în anul 1895 când, datorită amplasamentului propice, se construia o fabrică de hârtie și celuloză a companiei Letea Bacău. Fabrica și-a încetat activitatea în 1899, iar în 1933 a fost dezafectată. Între anii 1941 – 1944, locul a fost folosit ca depozit pentru materiale, de către armată, iar din 1944 timp de aproape un an, aici a funcționat o secție de pale de elice pentru avion aparținând Fabricii I.A.R. Brașov.

Între anii 1945 – 1950, aici s-au executat reparații ale mijloacelor de transport ce aparțineau armatelor române și ruse. După 1950, timp de 3 ani, s-au produs lacăte, vermorele și pompe de stropit pentru agricultură și viticultură. În 1953 fabrica s-a reprofilat pe producția de motociclete, producând un număr total de 12 unități din modelul IMS 53.
Din anul 1957 încep să se producă piese de schimb auto (cutii de viteze și motoare), an care coincide cu demararea fabricării autoturismelor de teren IMS 57, M59 și M461.(sursa: wikipedia.ro)

Autor: Florentina Tatoiu